lördag 13 oktober 2012

Har de 3 övningarna från boken Lycka nu gjort dig lyckligare?

Nu har det gått mer än 20 dagar sen jag skrev det här inlägget om Lycka nu och som jag skrev här så krävs det att man upprepar ett beteende minst 20 gånger för att det ska bli en vana. Så hur har det gått med övningarna för att bli lyckligare?

För min del har övningarna gjort mig mer medveten om vad jag uppskattar och blir glad av. Men jag var inte olycklig innan så skillnaden är inte så stor.
Lycka är en känsla man har för en kort stund sedan övergår den till att man kanske känner ett välbefinnande. 
Jag tror man ska försöka sträva efter att må bra i allmänhet och känna harmoni med sig själv och sin omgivning. Sedan får man uppskatta och ta till vara de lyckliga stunder man har och inse att man inte ständigt kan gå omkring i ett lyckorus.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar