fredag 12 oktober 2012

Enkel fisksoppa som går snabbt och lätt att laga, dessutom är den god och nyttig

Fisk är nyttigt och gott och inte alls så svårt att tillaga som många tycks tro. I går lagade jag en fisksoppa med lax och spenat som är snabb och enkel. Laxpudding och Asiatisk fiskgryta är andra fiskrätter som jag tidigare har tipsat om.

Laxsoppa med spenat
4 portioner
 
400 g lax
200 g potatis
5 dl fiskbuljong
3 dl matlagningsgrädde
70 g babyspenat
Hackad dill
Hackad gräslök
 
Gör så här
Skär lax i bitar
Skala och skiva potatis
Koka buljong och potatis i ca 10 min
Tillsätt lax, spenat, dill, gräslök och grädde
Koka i 2-3 min
Smaka av med salt och peppar
 
 
Det här receptet på Saffranssoppa med fisk låter spännande, det ska jag ta och prova någon dag och boken Fisk kan vara bra att ha hemma. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar