fredag 5 oktober 2012

Äntligen fredag med fredagsmys, god mat och helgen framför sig

Vad skönt att det är fredag!

Jag undrar om höstmörkret börjar göra sig påmint för jag har känt mig extra trött den här veckan. Ska verkligen bli skönt att ta helg och kunna unna sig en rejäl sovmorgon och en smarrig frukost på det. Förra veckan tipsade jag om Hallonyoghurt med honungsmussli till frukost men imorgon blir det nog en fruktsallad med vaniljyoghurt och hackade valnötter som jag sedan ringlar lite honung över, en smörgås med gott pålägg och en kopp svart kaffe.
 
Men nu är det fredag och det ska förberedas för fredagsmys.
Det bästa med hösten är nog att man kan tända ljus och kura i skymningen.
.
I kväll har familjen beställt Tacos, som man nästan kan tro går som svensk husmanskost numera. Det kan bli lite tjatigt så till nästa fredag ska jag se om jag hittar något fiffigt recept i boken med just titeln Fredagsmys. Trevlig helg!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar