lördag 29 september 2012

Vandring

Nu är det inte långt kvar tills jag ska till fjällen och vandra. Får kanske ta med skidorna eftersom det redan har kommit snö norröver.

Annars hade jag hoppats på den här vyn.

Jag är som sagt ingen van vandrare men när jag för ett antal år sedan läste Agneta Sjödins bok En kvinnas resa, som handlar om en kvinnas pilgrimsvandring för att hitta sig själv och meningen med livet, började jag leka med tanken om att jag själv någon gång kanske skulle vandra El Camino. Men jag är lite tveksam, 80 mil! ensam! Jag vet inte...
Jag gillar för övrigt Agneta som författare, hon skriver lättsamt och tänkvärt. Jag ska absolut läsa hennes senaste bok En kvinnas hjärta. Ytterligare en bok att lägga till "ska läsa listan".

Hur som helst så ska jag iallafall i första hand klara av höstens vandring. Ska bli kul!

2 kommentarer:

  1. jisses,,njae det låter lite lite långt :)
    men missa nu inte...

    B
    L
    O
    G
    G
    P
    A
    R
    T
    Y
    T

    fortsätter.
    VÄLKOMMEN :)
    Håkan

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för din kommentar, den gjorde mig glad =)
      Har även kikat in i din fina rosenträdgård

      Radera