torsdag 20 september 2012

Lycka nu

Jag har tidigare skrivit om att vi måste må bra för att kunna vara lyckliga och att vi inte mår bra av att prova en massa olika dieter.
Så frågan är hur vi ska bära oss åt för att må så bra så vi kan känna oss lyckliga?

Genom att varje kväll räkna upp tre bra saker som hänt under dagen lär man sig uppskatta de vardagliga stunderna i livet, tipsar Titti Holmer om i boken Lycka nu.
Se också till att ha tre trevliga saker att se fram emot varje månad.
I boken får man även lära sig hur man övar upp sin lyckoförmåga genom att stanna upp tre gånger om dagen och känna efter hur man mår just då. På så sätt lär man sig vilka situationer som får en att må bra och vad man inte tycker om.
 
Det magiska talet är alltså
 
3 saker du kan träna på för att öva upp din lyckoförmåga.

 
 3 bra saker som hänt under dagen
3 saker att se fram emot
Stanna upp 3 gånger om dagen och känn efter hur du mår.


Det här är lätta övningar att börja med som jag själv ska prova.
Jag ska nog ha ett litet anteckningsblock
där jag kan skriva ner mina positiva händelser och mina observationer
för att senare kunna utvärdera om det har skett någon förändring.
Om jag har blivit Lyckligare.

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar