onsdag 5 september 2012

Höstmys

Tänkte fortsätta på temat höstmys. Hösten är en perfekt tid för att läsa böcker.

Att få krypa upp i soffan med en varm kopp te och en god bok är klockrent.

När barnen var små tyckte jag det var mysigt att läsa böcker tillsammans med dem. Det kan jag sakna nu när de blivit tonåringar. Mina favoriter bland barnböckerna var Mamma Mu  och Pettson och Findus. Nu för tiden läser jag bara vuxenböcker.
Just nu läser jag Mons Kallentoft men ligger något efter med hans böcker. Hans femte bok i serien om Malin Fors har kommit ut men jag är bara på tredje boken, Höstoffer.
Jag har flera böcker som står i bokhyllan och väntar på att bli lästa och dessutom har jag en lista på böcker jag vill läsa men inte har köpt än, på den listan finns b la Jonas Gardell och Martina Haag.
Hoppas det blir en riktigt blåsig och regnig höst så jag kan mysa i soffan och beta av lite böcker.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar