onsdag 5 september 2012

Äppelfrukost


Jag tycker verkligen att frukosten är dagens viktigaste mål och som jag skrev Här  så går jag gärna upp en halvtimme tidigare för att kunna äta den utan stress.

Min frukost idag bestod av:

Honungsslungade äpplen med havreflakes
 
 4 portioner

3 dl Axa Havreflakes
2 röda, svenska äpplen
2 msk smör
2 msk honung
1/2 dl russin
1 tsk stött kardemumma
1 citron
400 g keso

  1. Skär äpplena i klyftor
  2. Hetta upp en stekpanna med smör och fräs äpplena på medelvärme tills de fått lite färg. Tillsätt honung, russin och kardemumma och låt koka ihop tills äpplena blivit mjuka.
  3. Riv det gula av skalet på citronen och blanda ner med äpplena.
  4. Fördela keso och äpplena på tallrikar och toppa med havreflakes. 

 
Men om du nu inte tycker att du har tid att stå och slunga äpplen på morgonen
så kanske den här  Äppelsmoothien kan vara ett alternativ.
 
 
 
 
Jag varierar gärna vad jag äter till frukost
och har tidigare lagt upp ett recept på 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar