tisdag 18 september 2012

Oljemålning

Jag har tidigare skrivit om att skapa skingrar tankar
så ibland när jag känner att jag har tid och lust
och behöver tänka på något annat 
brukar jag plocka fram mitt lilla staffli och måla en liten oljemålning.
 
Färgen jag gärna väljer att måla med är orange
och inom Feng Shui står färgen orange för optimism och förändring.
Hur färger påverkar oss och vilka budskap de har
är upp till var och en att tolka på sitt eget sätt.
 
Att jag målar i orange tolkar jag som att jag tänker positivt
och att jag inte rädd för förändring utan
ser förändring som en möjlighet att utvecklas.
 
Blir du nyfiken på färglära
och vill veta mer kring hur färger påverkar oss
kan du läsa om det i boken
 
Det av handen skapat
äger alltid en speciell skönhet

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar