söndag 17 november 2013

Varma vindar och julmässa

Vädret nu är ju bara för galet. I går var vi, mannen och jag, på julmässa på sörmländska Taxingeslott. Gräset var grönt, solen sken och det var 12 grader varmt.
Kan inte påstå att julkänslan infann sig direkt, för förutom vädret så saknade jag lite stämningsfull julmusik och de karakteristiska juldofterna på mässan. Det luktade lite glögg hos glögg-försäljaren och vid vagnen med brända mandlar låg en matta av granris så man kunde skönja lite granbarrsdoft, men mer juldofter än så var det tyvärr inte. Men jag är ändå nöjd med våran lilla utflykt och dessutom kunde jag på kvällen till ett glas vin i tv-soffan njuta av kex med härlig getost från Åsbergets gårdsmejeri.
 Även idag var det varma vindar och solsken under vår promenad längs sjön och man har svårt att ta in att vi redan är i slutet av november och snart ska plocka fram adventljusstakarna.

2 kommentarer:

  1. Visst är det Taxinge som kallas för kakslottet? Kanske ska ta och boka in en utflykt dit.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är absolut inte omöjligt, själv funderar jag på att till sommaren göra ett nytt besök, för jag tror miljön och omgivningarna är fantastiskt vackra på sommaren, och så vill jag naturlitvis smaka av deras kakbuffé ;)

      Radera