tisdag 26 november 2013

Adventljusstake med vita blockljus och mossa

Kom över blockljus billigt så jag passar på att göra två adventljusstakar i år. Den röda får stå på matbordet och den här med vita blockljus och mossa får stå på vardagsrumsbordet. Jag brukar passa på att fynda julpynt efter jul när det ofta säljs ut för under halva priset och siffrorna jag använt till den här ljusstaken är just ett sådant fynd, korgen köpte jag på julmässan på Taxingeslott, mossan kommer från skogen och de små äpplena och kottarna är pynt från min julpyntslåda som hängt med under många år nu.  
I botten på korgen la jag lite plastfolie för att slippa mossa och ev rester av jord som skräpar ner.
Plockade som sagt mossa ute i skogen och la runt blockljusen i korgen.
Fäste metallhjärtana med tunn metalltråd och avslutade det hela med några små äpplen och kottar.

2 kommentarer: