torsdag 6 december 2012

Snön ligger vit på taken, endast

Det eviga snöandet har, som tur är, lugnat ner sig och jag tänker passa på att åka för att handla inför helgen. Till skillnad från i går så är det en fröjd att titta ut på all snö som ligger så vit och ren på träd och buskar i dag. Och trädgårdsbelysningen lyser upp det hela så vackert. Som en vy ur någon av Astrid Lindgrens böcker. En riktig vintersaga! I går kväll var det inte lika muntert,  jag blev fast ute i trafiken på grund av all snö och halka. En lastbil tog sig inte uppför en brant backe och blockerade båda körbanorna. En timme satt jag, och många andra med mig, i bilen och kom ingen stans. I dag ska jag ta en annan väg för att minska risken för att bli stående igen. Annars under dagen tänkte jag hinna med att skriva några julkort, slå in paket och yoga. Bäst att sätta fart!

Ha en bra dag och ta det lugnt ute i trafiken!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar