måndag 17 december 2012

Gör egna julgrupper för en billig penning

Jag har i tidigare inlägg gjort blomsterarrangemang och tipsat om att inte slänga gamla krukor och juldekorationer du får, utan istället återanvända dem och göra egna julgrupper. I dag var jag i blomsterhandeln och köpte på mig olika växter och mossa för endast 98 kronor som jag sedan arrangerade och dekorerade i två gamla krukor och med juldekorationer som jag sparat från tidigare jular och julgrupper.

Det blev en julgrupp med glittrigt vitt som tema 
  
och en med juligt rött och grönt. 

Är det någon som kan det här med att arrangera och dekorera så är det Ernst Kirchsteiger som i dagarna är högst aktuell iom sitt julprogram på TV4.
Ingen kan som han få det enkla att se så arbetat ut.
 
Du kan låt kryddor sprida en ljuvlig juldoft genom att göra en doftande julgrupp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar