fredag 16 december 2016

Nolltolerans


Finns det något som jag absolut inte kan tåla? Där jag har nolltolerans. 
Har svårt att komma på något speciellt. Tycker själv att jag har ganska högt i tak och stör mig inte allt för mycket på sånt jag ändå inte kan påverka. Låter helt enkelt saker och ting ha sin gång. 
Av någon anledning tänker jag på ogräs, nolltolerans mot ogräs. 
Kan bero på trädgårdstemat här i bloggen ;)
Varför lägga energi på något som man ändå inte kan ändra eller tukta. 
Se istället skönheten och använd ogräset i en fin midsommarbukett :)


Visst rensar jag ogräs i rabatterna, så det inte tar över och kväver, men jag kan inte påstå att jag har nolltolerans. Försöker se allas värde, både människor, växter och djur. Jag kanske inte alltid lyckas med det fullt ut och svär  ibland för mig själv, men respekt tycker jag är en viktig pelare i min värdegrund.
Ska bli spännande och se hur andra trädgårdsbloggare har tolkat veckans tema nolltolerans i Bland rosor och bladlöss Blommiga fredag. Klicka här!

Birgitta

5 kommentarer:

  1. Vacker bukett! Kirskålsblommor är en favorit i sommarbuketten även om de får hålla sig utanför tomten.
    Allt gott
    /Anette

    SvaraRadera
  2. Visst är det så, det mesta får plats, men man gillar dem olika mycket. Kvickrot är något jag inte vill ha hos mig, och som tur är har jag det inte, däremot bekämpar vi det med dottern i hennes rabatter.
    Ha en fin helg/Marika

    SvaraRadera
  3. Hej Birgitta!
    Fantastiska buketter!
    Tänkte på det idag, att det finns människor som bara ser det som stör bilden och inte ser det vackra runtikring.
    Trevlig Helg!
    hälsn
    AnnA

    SvaraRadera
  4. Vackra bilder och visst finns det alltid något vackert i allt. Även i det "fula".
    Ha det bäst!:)

    SvaraRadera
  5. Respekt för allt levande, tänk om vi alla kunde ha det. Vackra buketter. Att ha kirskålsblommor att plocka är inte fel, men den har jag nolltolerans mot.
    Fortsatt trevlig helg.
    Birgitta

    SvaraRadera