fredag 20 november 2015

Runda former

Det är fredag och temat för dagen i Blommig fredag är "runda former". 
Jag påbörjade ett inlägg i början av veckan med tanken "En trädgård känns inte helt inbjudande och trevlig om den är allt för perfekt med rabatter och gångar i raka linjer. Det ska vara lite runda former på buskar, gångar och rabatter och gärna lite "vildvuxet" men under ordnade former". Sen började jag leta passande bilder, men hittade inga :(  Då la jag ner projekt "inlägg med runda former".
Men så nu idag på morgonkvisten fick jag lite inspiration till att skriva ett inlägg och hittade en bild, inte direkt i någon mästarklass, men den visar iaf vad jag menar med en gång med rundade former



Det är lite mer jobb med att anlägga en gång med lite svängar här och där, det krävs en del sågning, men i våras när vi la marksten gjorde Petri sig besväret att göra några svängar på gången. Blev jättefint, tycker jag.


Annars har jag ju en och annan bild på blommor med runda former i vår trädgård,


men dem hinner jag inte leta efter nu, plikten kallar, så...


Ha en fin fredag!

Birgitta

6 kommentarer:

  1. Ja det ble fint med den avrundete formen på steindekket. Det gir et mykere inntrykk.

    SvaraRadera
  2. Visst är runda former mjukare och trevligare än spikraka. Men det kan vara fint det med!

    Ibland kan det bli så när man ska blogga efter ett visst tema. Att man funderar på nåt men sen faller det på bilder... Jag skippar att fundera alls och sätter mig på torsdagskväll framför datorn och kollar bilder och skriver med inspiration från dem!

    Ha en bra helg!

    //Veronica

    SvaraRadera
  3. Snyggt med det rundade hörnet. Bolltisteln är verkligen rund.
    Ha en trevlig helg!

    SvaraRadera
  4. Veldig fint, faktisk!
    God helg :)

    SvaraRadera
  5. Mycket snygg form på den kanten. Absolut värt jobbet.
    Här får växterna stå för det rund, allt annat är så rakt.
    /Anette

    SvaraRadera