fredag 4 oktober 2013

Skönt att det är fredag

Jag har själv varit förskonad från förkylningar hittills i år men igår var det ett stort manfall i yogaklassen och flera troppade av under lektionen pga av hosta så jag förstår att många runt i kring går och känner sig lite krassliga. Jag kan rekommendera ett gammalt väl beprövat knep för att hålla virusarna på avstånd, starta dagen med en kopp varmt vatten med saften från en halv citron, finriven färsk ingefära och en klick honung i.
 
Både är gott och gör gott!

 
 
Visst är det skönt att det är fredag och till helgen ska i alla fall jag leta upp en stubbe.
Vad har ni för planer för helgen?



3 kommentarer:

  1. Tack för tipset, jag ska definitivt testa det! Jag är jämt förkyld nu för tiden känns det som.
    Jag gillar ju lugna helger så i morgon blir det just så hoppas jag men på söndag ska Vera ha barnkalas. Vi har hyrt Buslandet här i samhället så vi kommer ganska lätt undan i alla fall.
    Ha så skönt på stubben
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det ser ut som det kan bli ett rätt lugn helg här med men det är ju alltid något som ska fixas med under helgen som inte hinns med i veckan. Nu ska jag iaf bara plocka lite här hemma sen ska jag ut och leta upp min stubbe och sitta alldeles still en stund och bara lukta på skogen och lyssna på tystnaden.
      Skönt att kunna ordna med barnkalas på ett ställe där barnen kan härja fritt, slippa vara orolig för att hemmet ska vara helt upp och ner vänt när kalaset är slut.
      Ha en fin helg!

      Radera
  2. Håller tummarna för att du klarar dig från tråkiga baciller. Själv har jag också klarat mig bra i år. Tror att det kan hänga ihop med att jag dricker aloe vera varje dag, det är ju bra för immunförsvaret :) Önskar dig en härlig helg. Liza

    SvaraRadera