tisdag 29 oktober 2013

En fundering jag fick

Åkte på en liten släng av magsjuka i helgen som jag är hemma och återhämtar mig från och sitter just nu uppkrupen i soffan och frestas av goda läckerheter i dessertboken Himmelskt gott: desserter för sötsugna,
måste vara ett tecken på att jag är frisk ;) 

och det jag börjar fundera över när jag bläddrar i denna vackra och  inspirerande bok, med smarriga bilder och recept, är om folk verkligen har tid att baka och styra nu för tiden eller är det just bilderna och att få drömma sig bort i sötsakernas värld som är det lockande. Uppenbarligen säljs mycket böcker på tema mat, bakverk och desserter men lagar folk recepten ur böckerna? Hur gör ni, köper ni böcker och dreglar över bilderna och låter det stanna där eller lagar ni faktiskt något ur böckerna? Jag brukar låna böcker på biblioteket för att få inspiration till nya recept till min blogg Min Lilla Kokvrå men jag kanske bara lagar ett eller två recept ur böckerna, så det känns ju OK när man lånat boken, men jag vet inte om det är värt att kosta på sig böcker om man sen inte har tid, lust och ork att laga något ur böckerna, men som sagt de är kanske en källa till att få drömma sig bort och planera för den perfekta festen eller bjudningen. 
Nej, nu måste jag tillbaks till verkligheten och koka mig lite torsk och ris för att inte chocka magen.

Ha de!

2 kommentarer:

  1. Svar
    1. Tack, ett par dagar räckte för att få bukt på magsjukan, så nu är jag åter på jobbet igen :)

      Radera