fredag 18 oktober 2013

Fler stunder av sinnesro önskas

Nu har halva terminen gått och jag börjar mer och mer hitta mig själv i kundaliniyogan. Det är inte alla gånger jag tyckt att jag har kunnat släppa vardagen och bara vara under yogapasset men igår var det en riktig aha-upplevelse, allt kändes så lätt och all stress, press och oro bara rann av  mig, t om eldandningen flöt på utan ansträngning, och efter passet kändes det såå befriande. Måste börja yoga mer här hemma också men det är svårt att få till stunder när inget distraherar eller stör, men det är så skönt att kunna få den där stunden av sinnesro, när kroppen och sinnet helt kopplar bort alla vardagliga problem som håller kroppen på helspänn och tankarna på högvarv, och bara vara i sig själv och inte tillåta att något annat stör.  

2 kommentarer:

  1. Låter underbart. Är lite avundsjuk men blir också inspirerad. Jag ska absolut ta tag i och utveckla mig inom yogan!
    /M

    SvaraRadera
    Svar
    1. Stunderna av ren sinnesro är verkligen något jag ser fram emot, det blir som sagt inte så ofta men är desto mer uppskattat när jag får till dem.

      Radera