fredag 27 januari 2017

Månadens bild

Hos Bland rosor och bladlöss är temat den här veckan månadens bild, och jag önskade att jag hade haft en fin bild på en vintervit trädgård att visa er, eller en härligt frostig landskapsbild, men inte... :(
Vintern kan vara så vacker i sin vita skrud men nu är den bara grå, trist och dyster.
Därför får ni här min enda bild från månaden som har något som helst med trädgård och natur att göra. Nämligen en härligt färgsprakande bild på min tulpanbukett på tulpanens dag. Visst blir man glad av färg!? :)



Trevlig helg!
Birgitta

28 kommentarer:

  1. Javisst blir man glad av färg och jag blir glad av din bild. Det är ju också en riktig januarimånadsbild. Tulpanens dag var ju den 15 januari.

    En trevlig helg till dig också!
    /Anita

    SvaraRadera
  2. Jag blir också jätteglad av tulpaner i färg eller enfärgade. Brukar variera inköpen.
    Trevlig helg!
    Anette

    SvaraRadera
  3. Ja, man blir superglad! Och just gult+rosa tycker jag är så mycket VÅR!

    SvaraRadera
  4. En helt underbar bild som verkligen gör att man längtar ännu mer efter vår och kommande trädgårdsjobb!
    KRAM
    Susie

    SvaraRadera
  5. Ljuvlig bukett och visst behöver vi färgkickar nu! Trevlig helg! /Lotta

    SvaraRadera
  6. Underbar bukett! Än har jag inte köpt några tulpaner, men snart...:)
    Ha det gott!

    SvaraRadera
  7. En alldeles underbar vårbukett.
    Trevlig helg /Marika

    SvaraRadera
  8. Vakkert bilde av tulipanene! Herlig å se det nå i januar :)

    God helg!

    SvaraRadera
  9. Ja men når det er som gråest, må vi unne oss en fargeglad bukett :D
    God helg!

    SvaraRadera
  10. Vacker bild. Instämmer, mer färg åt folket. Och jag ska verkligen försöka att inte klä mig i grått och svart varenda dag.
    //Helene

    SvaraRadera
    Svar
    1. Man klär sig i det man trivs i. I min garderob är det också mest i den svart/grå/beiga-färgskalan.
      Men att omge sig med färg gör vardagen lite roligare.

      Radera
  11. Härlig tulpanbukett och den lila ripsen i var ett fint komplement.

    Carina

    SvaraRadera
  12. Mjuka vackra vårtoner i den buketten.Man blir glad.
    Trevlig helg.

    SvaraRadera
  13. Ja, av färg blir man glad, och det behövs så här års, färg alltså! Läcker bukett!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Några färgklickar här och var i grådasket livar upp :D

      Radera
  14. Tulpaner är ett måste när trista januari pågår. Och du har fått till en underbar färgkavalkad!
    Ha en riktigt fin kväll!

    SvaraRadera