måndag 5 september 2016

En helg i Äpplets tecken



Tänkte bara kika in och säga Hej! 
och visa ett livstecken från oss.
Tiden bara rusar förbi och det har varit en hel del annat på agendan än blogg och trädgård. Hur har ni det? Är det fullt upp nu med att ta vara på allt det som ni pysslat om och slitit med under våren och sommaren? 


Här hemma hos oss dignar träden av äpplen, måste vara rekord i år, och helgen har ägnats åt att ta vara på en del av skörden. 
Bjuder på några smarriga bilder på en del av det goda jag lagat och bakat, 
men recepten får ni ge er lite till tåls med för dem har jag helt enkelt inte hunnit skriva ner. 
Men jag kan avslöja att Calvados är en av ingredienserna ;)






Önskar er en bra start på veckan!

Birgitta


   








2 kommentarer:

  1. Jösses vad jag blev sugen på äppelpaj nu!!! Jag har mest nysatta äppelträd men ett av dem har börjat ge god skörd. Dock får jag vänta nån månad tror jag. Kram Katarina

    SvaraRadera
    Svar
    1. Äppelpaj på egna äpplen är en riktig höjdare!
      Den som väntar på något gott... ;)
      Kram Birgitta

      Radera