onsdag 29 maj 2013

Passa på att yoga ute i det fria nu när sommaren kommer

Igår var det sista yoga-passet för den här terminen och som jag skrev HÄR så känner jag att jag nu vill gå vidare med min yoga. Jag känner mig rätt färdig med den här instruktören och tror att jag söker mig till någon annan till hösten. Men nu är det sommarlov, och jag hoppas det ska bli sköna, varma dagar så jag kan ta med mig min matta ut i trädgården och yoga ute i det fria, det ska visst ge yogan extra god effekt. Förra sommaren var det magiska stunder när jag på morgnarna tog ut min matta, innan de andra i familjen hade vaknat, och både såg, hörde och kände naturen vakna till liv.
Ögonblick av mindfulness, inget som störde eller oroade, bara själslig lugn och ro.
Kom ihåg att dricka ordentligt i samband med din yoga-träning. Kroppen behöver mycket vätska för bl. a. utrensning. Ett glas yogavatten gör susen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar