fredag 11 mars 2016

Då och Nu

1 augusti 2012 var dagen då jag startade upp Studio Livskraft, 
vilket då var ett av mina mål på vägen för att nå mina drömmar.
Det lustiga är att jag just nu inte riktigt minns vad de drömmarna bestod av, 
men jag nämner harmoni och närvaro i mitt allra första inlägg 
och det är väl det jag fortfarande, på ett eller annat sätt, strävar efter,  


för 362 inlägg och en paus på 1,5 år senare 
så är det just harmoni och närvaro vi vill skapa, Petri och jag, i vår trädgård.

Jag längtar såå tills våren är här på riktigt så vi kan ut och sätta igång i vår trädgård.


Här inne gror det för fullt i våra lådor. Jag hoppas vi inte sådde för tidigt,
 utan att vi lyckas få fina sommarblommor i våra rabatter i år. 

De spår vackert väder i helgen...
så kanske det kan bli lite trädgårdsarbete.
Vi har ju en del ris att ta hand om från förra helgen,

Då och Nu

eller så kan man passa på att tvätta fönster.

Vi får se vad som hinns med.
Kanske det rent av blir både och...

Trevlig helg!

Birgitta

5 kommentarer:

  1. Visst är det spännande med hur idéer startar och sedan minns man inte riktigt varför. :-) Om två dagar firar min blogg på den här bloggportalen ett år. Tiden rusar fram. :-) Trevlig helg till dig. kram

    SvaraRadera
  2. Ja du det är nog den största drömmen de flesta drömmer om innan de startar upp.
    Lycka till och njut våren (det ska jag idag i solen)
    Kram Meta

    SvaraRadera
  3. Høres i grunnen ut som en god idé, gammal eller ny :)
    God helg!

    SvaraRadera
  4. Att bloggen kan vara ett delmål till harmoni låter ju spännande. Vi har nog hållit på lika länge ungefär. Själv tänkte jag att det skulle vara spännande att se hur det fungerade. Nu vet jag ju det, men bloggar fortfarande så visst kan man konstatera att målsättningarna ändras.
    Dina sådder ser fina ut. Verkar som vi får trädgårdsväder här också.
    Allt gott
    /Anette

    SvaraRadera
  5. Ja, jag längtar också ut i trädgården nu. Vi har dock snö ännu så det får nog vänta lite till... Hoppas du fick en skön helg. Katarina

    SvaraRadera