lördag 29 juni 2013

Flammentanzen blommar praktfullt och jag har plockat fläderblommor till saft

Vädret är minst sagt omväxlande. I morse var det en strålande morgon och jag var ute i trädgården för att beskåda växtligheten.
Flammentanzen blommar praktfullt...
...i balkonglådan blommar den här ljuvliga lilla skapelsen, som jag glömt namnet på.
Dessutom plockade jag fläderblommor för att göra saft.
Men framåt lunch brakade det loss, himlen blev kolsvart och det blåste upp till ett rejält åskväder. Mina tankar gick till alla festivalbesökare på Bråvalla där dagens första gigg precis hade dragit igång. Måste ha varit hemskt att stå på detta jättefält med åskan precis över sig och ingen stans att ta skydd, men jag tror inte det hände något drastiskt för musiken har fortsatt att dunka taktfast därifrån. Ovädret drog snabbt förbi och himlen sprack åter upp till en klarblå himmel. Svensk sommar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar