fredag 26 april 2013

Underbara Clara - en fiffig och kreativ tjej

Jag har vid några tillfällen här i bloggen hänvisat till Underbara Clara, som jag tycker är en fiffig och kreativ tjej med mycket skinn på näsan, men jag har inte förrän nu läst hennes bok Underbara Clara - vintagepimp och hemmafix.

Visst är det en ynnest att vi kan gå till våra bibliotek och låna böcker helt gratis! Jag har länge spanat efter Claras bok på biblioteket men den har alltid varit utlånad, alltså en populär bok som många vill läsa. Till sist reserverade jag boken och nu när det blev min tur får jag bara ha den hemma i ynka två veckor, längre blir det inte för fler står på kö.
Hur som helst vill jag slå ett slag för denna bok som är fylld av tips för den kreativa som inte riktigt vet hur hen ska få utlopp för sin kreativitet, inte riktigt vet hur man kommer igång  med att pyssla. Det mesta i boken går ut på hur man kan ta tillvara gamla prylar och hitta nya användnings-områden för dem. Udda ramar sätts ihop i en lekfull komposition, billigt porslin piffas till och gamla ljusstumpar stöps om till kitschiga kaffekoppsljus.
En bok med en härlig blandning av pyssel, recept och diverse tips inför t ex husrenovering och silverputs.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar