måndag 4 februari 2013

Befriande att röja och rensa när vårsolen tittar fram

I helgen var det strålande väder och jag fick känslan av att våren inte är så långt borta nu. När vårsolen tittar fram känns det så befriande att få röja och rensa. Ut med det mörka och tunga och in med det ljusa och pastelliga istället.
Jag har tidigare skrivit om fengshui och att rensa i röran men under vinterhalvåret känns det inte så aktuellt just med att rensa utan det är nu till våren man vill slänga ut det gamla och få in nytt och fräscht i hemmet. Förra årets inredningstrend var naturligt, vad trenden är i år vet jag inte men jag vet att man trivs bäst om inredningen speglar ens personlighet.
I höstas påbörjade jag ett projekt med att byta ut matbord och stolar men det kom liksom av sig under vintern. Matbord blev det och en ny matta men nu är det dags att fortsätta projektet. Jag har köpt hissgardiner och ny gardinstång som ska monteras upp och jag har sett ut en skänk på Ikea som jag ska åka och köpa inom en snar framtid. För att slippa vårstäda när det är som skönast ute och man bara vill sitta och njuta av solens strålar är det lika bra att få det överstökat och börja nu. Jag känner verkligen för att rensa i röran, det måste vara vårkänslorna som börjar komma.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar