torsdag 11 juli 2013

I UnderbaraClaras garderob finns flera uppseendeväckande kreationer

För en tid sedan reserverade jag boken Vintagepimp och hemmafix av UnderbaraClara på biblioteteket, eftersom den aldrig fanns inne när jag var där, och tyckte då att det var lika bra att jag satte upp mig på väntelistan för Claras nya bok, UnderbaraClaras garderob, också. Det tog så pass lång tid innan det var min tur att få låna den att jag hade glömt bort den när jag väl fick sms:et att nu var det min tur. Nu har jag iallafall fått ha den i mina ägor i hela 14 dagar och bläddrat både framlänges och baklänges och inspekterat näst intill varje söm och det måste jag säga att Claras och hennes systers kreativitet och skaparlust är det inge fel på, sen kanske jag inte  tycker att alla kreationer är lika vackra men många av dem är helt klart uppseende väckande och en källa till inspiration för den som gärna köper begagnat, ändrar klädesplagg och hittar nya användningsområden för så väl knappar som tvättsvampar för att passa sitt eget tycke och smak. Det har varit en fröjd att få bläddra i boken ett par veckor men imorgon måste den tillbaks så nästa nyfikna person kan få bläddra och inspireras av Claras och hennes systers finurliga idéer. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar