söndag 14 juli 2013

Barfota utan strumpor och skor - Härliga sommar!

En av de mest somrigaste sommarvisor jag vet är
"Visa vid vindens ängar" av Mats Paulsson och idag när jag gick i skogen och plockade blommor och bär var det den jag gick och nynnade på.


Det går en vind över vindens ängar,
det fladdrar till i en tyllgardin.
Och jag ska skriva en sommarvisa
med sol och blomdoft i melodin.
                                                    
 
En annan sommarfavorit är "Barfotavisan" även den skriven av Mats Paulson.
Barfota utan strumpor och skor,
ska jag vandra med dig.
Ut till sommar'n där vindarna bor,
till ros och förgätmigej.
Jag plockar smultron vid vägens kant,
och trär se'n upp dem på strån.
Det killar så skönt under foten min,
jag känner gruset med tån.
 

 Härliga sommar!
 
 

2 kommentarer:

  1. Verkligt vackra visor båda två. Kom på mig själv att nynna.. det fladdrar till i en tyllgardin... förut när jag gick genom hagarna på väg från badet. Liza

    SvaraRadera
  2. Underbara sommarvisor som jag ofta nynnar på :) Kram i sommarvärmen!

    SvaraRadera