Vi har haft några riktigt härliga höstdagar i veckan, med hög, klar och krispig luft. Och alla löv som fallit har blåst ihop till stora inbjudande lövhögar...
Är det bara jag som känner som ett tvång att sparka i dem🤗
Andra dagar har inte varit riktigt lika härliga med redigt höstrusk.
Ett ganska så typiskt novemberväder, alltså.
Veckans tema på Blooming Friday är månadens bild.
Jag började året med ambitionen att ta en månadsbild på en och samma plats.
Kan konstatera att det var väldigt lite snö förra vintern.
| Januari |
| Februari |
| Mars |
| Maj |
Men efter maj månad kom jag helt av mig.
Därför är det ett stoort glapp mellan maj och november.
De månaderna då det händer som mest i slänten runt dammen har alltså inte blivit dokumenterade. Synd...
Så här ser det i alla fall ut just nu.
| Oktober |
Men den vy som är finast just nu i vår trädgård är istället den vy vi ser uppifrån huset ner mot dammen. Därifrån kan man nämligen se den japanska lönnen som lyser som ett stort utropstecken med sin blodröda färg.
Så det får bli mitt bidrag till månadens bild.
Kika in hos Blommor och bladlöss
och se hur fler har det i sina trädgårdar nu i november.
Fin fredag och trevlig helg!
Birgitta

